miercuri, iulie 19, 2006

Ai nostri-s mai tari!

Ei shi dupa atatea evenimente, m-am gandit ca ash avea nevoie de (inca) o vacantza. asha ca i-am facut o vizita lu ioana. shi ca sa vezi ce noroc - am picat in perioada reducerilor :D asha ca am haine faine acuma shi bani ioc :D


shi tot minune - nu a plouat o saptamana intreaga la brest (cred ca asta o sa ramana in istorie). asha ca ne-am plimbat un pic shi am facut cateva picnicuri pe ici pe colo.



cateva poze ca sa va faceti o idee :D http://devel.neti.ro/conquet/

oricum partea cea mai interesanta a fost sa-mi iau bilet ca sa ma pot intoarce (de dus m-am dus cu dia cu mashina). credetzi ca e ushor sa iti iei bilet de avion in frantza daca ai acces la internet shi un card de credit? oricat ar parea de incredibil, raspunsul este nu.

singuru bilet ieftin era de la carpatair, care bineintzeles ca nu vand direct - tre sa-l iei de pe un site frantzuzesc. care site frantzuzesc bineintzeles ca nu accepta decat plati cu carduri frantzuzeshti (se pare ca un visa frantzaesc e totushi mai special decat unul de alta natzie). pana la urma am gasit un alt site care ma lasa totushi cu cardu meu. mi-am rezervat biletu shi ca sa fie totul mai palpitant dupa o zi primesc mail de la ei ca de fapt tre sa le fac transfer bancar ca sa pot plati biletu ca totushi nici ei nu accepta carduri internationale. singura problema era ca pentru ca sa faci transfer bancar trebuie sa poti merge la banca ta care ia ghiciti cat de aproape era :D

asha ca pana la urma m-am enervat shi mi-am luat bilet de tren. e chiar fain daca mai ai shi un pic de timp sa te mai opreshti prin diverse locuri. shi am plecat cu concluzia ca francezii sunt mult mai penibili ca romanii (am mai avut ceva motive in plus ca de ex ca super cardul frantzusesc a lu ioana n-a mers toata saptamana pentru ca li se stricase serveru visa la banca)

in budapesta am facut o pauza de masa la burger king (incredibil dar nici ashtia nu acceptau carduri!!!). la coada in fatza mea un tip shi o tipa, vanzatorul tocmai o intreba pe tipa ce vrea. s-a gandit vreo 10 secunde ca sa aleaga intre 2 burgeri, amandoi de pui, shi foarte matzait s-a decis pana la urma sa bea sprite shi s-a consfatuit cu prietena-su daca vor portii mari sau mici. au ales mici bineintzeles. io contemplandu-i din spate, ma gandeam ca ma ashtia sigur tre sa fie romani la cat de matzaita e tipa asta. shi ca sa vezi surpriza, au inceput sa calculeze pe limba noastra mioritica cam cat costa in lei ce au comandat ei. drept urmare am comandat un meniu super large shi n-am convertit nici macar in euro pretzul.

totul a mers ca pe roate pana cand am ajuns in romania (ca sa vezi surpriza) unde mi-a intarziat trenu shi am pierdut legatura. asha ca am avut minunata ocazie sa petrec 4 ore noaptea in arad shi sa cunosc shi paturile mai defavorizate (ca sa ma exprim asha).

(ca shi comparatie - in munchen am reushit ca intr-o jumatate de ora sa-mi cumpar bilet pentru mai departe, sa gasesc trenu shi sa mai shi mananc un sandwich pana sa plece. )

a shi cand explici cuiva la telefon cat de frustrant e sa stai o noapte in gara ca n-ai nimic cu care sa parcurgi ultimii 50 de km pana la tm sa nu cumva sa te exprimi metaforic folosind fraza 'ca tziganul la mal', pentru ca ai asigurata garantat o reactie din partea celorlalti calatori (sau in unele cazuri locuitori) din gara.

cand m-am urcat in jegul de accelerat cu o expresie de criminal pe fatza, nici n-a mai venit controloru la mine sa ma intrebe de bilet.

daa, foarte clar shi fara nici o urma de indoiala eram in romania. shi imediat am regretat ca ma apucasem sa-i compar pe francezi cu meseriashii nostrii de romani.

welcome to romania have a nice day!

a shi taximestristul bineintzeles ca dupa ce m-a ocolit un pic pana acasa ca sa mai vad orashul (ca poate il uitasem), a fost foarte surpins ca i-am dat o hartie de 100 de mii shi cum mi-ash putea inchipui ca are sa-mi dea rest 20 de mii. prea obosit ca sa mai insist i-am lasat shi lui bacshish ca doar tre sa traiasca shi el nu?

Niciun comentariu: