marți, iunie 06, 2006

Cum sa fi un cetatzean corect

Ei copilashi, da, nu am ce face shi trebuie sa recunosc ca am ajuns un infractor :D

Aseara in timp ce imi desfashurat (impreuna cu Tomi)linishtit shi in mod cinstit (ziceam noi) activitatea de tapetat cu afishe pentru stagii pe bune peretii atat de curatzi ai caminelor din Complex, ne iau in primire doi Aparatori Neinfricatzi ai Legii sa ne intrebe de sanatate.

Ne informeaza ca e interzis sa pui afishe aiurea pe peretzi shi ne intreaba pe unde am lipit afise. Nu cumva am lipit shi pe stalpi? Noi bineintzeles ca zicem ca nu.

Sigur? zic ei. Ca cica daca lipeam pe stalpi amenda era mai mica (daca poate cineva sa-mi explice logica la asta il rog s-o faca).

Nu zicem noi, pe stapi n-am lipit sigur. (asta cu gandul ca poate aveau ideea ca daca ziceam ca am lipit shi pe stalpi sa ne mai dea o amenda shi pt aia :D)

Ne-au cerut buletinele. Din pacate Tomi, nu il avea la el, asha ca avand figura aia de criminal inrait a trebuit sa ii trimita nenea politzaiul toate datele prin telefon la sectzie shi sa fie verificat. Iar dupa aia shi perchezitzionat un pic, ca nu cumva sa-l fi mintzit shi sa aiba buletinul la el sau cine shtie, poate chiar ceva droguri sau arme - ca-i destul de periculoasa activitatea asta de pus afishe.

Au fost generoshi - ne-au dat amenda de 2 milioane la fiecare shi daca o platim in 48 de ore, doar 1 mil.

Shi daca va intrebati de ce la fiecare - pai e foarte logic - Tomi se sprijinea de afise in timp ce io le lipeam deci a ajutat la infaptuirea crimei.

In fine, ne-a dat amenzile shi ne-au zis ca avem noroc ca ne putea amenda shi pt faptul ca nu aveam vize de flotant. Asca ca am plecat chiar simtzindu-ne foarte norocoshi shi contempland cu interes activitatea nestingherita a cershetorilor shi aurolacilor din complex (sau poate suntem noi naivi shi aia au autorizatzie de functionare ca aurolax in complex).

Ei, acuma noi ca nishte cetatzeni model ne-am gandit ca ar fi frumos chiar sa platim amenda asta, asha ca azi dimineatza am plecat in marea aventura. Dupa cum ne informasera nenea politishtii, poti plati amenda asta oriunde - la posta, cec, etc. Asa ca foarte increzator, ma duc frumos la ghiseu la posta. Dupa o coada de 5 persoane shi o juma de ora de ashteptare, mi se comunica senin ca nefiind din Tm nu figurez in baza lor de date, asha ca n-o pot plati acolo si trebuie sa merg la Primarie. Ook, asta e - mergem la primarie.

La primarie, dupa o coada de 20 de oameni shi inca vre-o juma de ora de ashteptare, mi se comunica la fel de senin ca nu pot s-o platesc la ei ci tre sa merg la finantze, pe calea Buziashului. Au fost foarte precishi cu raspunsul la intrebarea mea - unde gasesc mai exact finantzele? In fosta cladire a Optica. Multzumesc, foarte clar.Oare cine o fi prostul care nu shtie care e fosta cladire a Optica. Asha ca am decis sa inchei aventurile mele cu amenda pe ziua de azi, printr-un mic antrenament la Banca ca sa-mi scot un extras de cont. Da atzi ghicit, o coada de 6 persoane shi vreo 30 de minute de ashteptat (macar sunt constant in timp).

Shi acuma stau sa ma intreb, poate or avea dreptate - vazand ce cuminte sunt shi doritor sa-mi platesc amenzile s-or fi gandit ca merit sa ma ierte, shi neputand sa-mi zica asha pe fatza, ma plimba de colo colo pana expira oferta speciala sau ma dau batut shi ma duc acasa shi ashtept sa-mi vina somatii vreo 3 ani pana se prescrie amenda, asha cum fac shi restul de cetatzeni model din Romania.

asta e copilashi - dupa cum spunea un nenea la televizor - traim in Romania shi asta ne ocupa tot timpu.

Niciun comentariu: